2016. október 24., hétfő

Könyvmoly Párbaj 2016/17




Sokszor szembejött már velem a Könyvmoly Párbaj nevezetű játék, de eddig fogalmam sem volt róla, hogy mit takar pontosan ez a név, és kik jelentkezhetnek, szóval általában annyiban is hagytam a dolgot. Tegnap azonban valamiért megakadt a szemem viky0222 karcán, ami egyenesen tovább vitt a blogbejegyzésére, majd onnan a Könyvmoly Párbaj oldalára. Főleg itt tájékozódtam, utána olvastam a játéknak és az előző fordulónak, és elkezdtem gondolkodni a nevezésen. Végül ma úgy döntöttem, belevágok, amúgy is írnék az aktuális olvasmányaimról, szóval miért ne versenyeztessem meg őket? :) 
A játék lényege, hogy össze kell állítanod egy listát, amit adott időintervallumon belül (2016.11.08.- 2017.10.01.) el kell olvasnod, illetve minden könyvről írnod kell "olvasónaplót", vagyis egy ajánlót, értékelést. Amikor véget ér a Párbaj, a zsűri kiválasztja a legjobbat, illetve, ha jól láttam, közönségdíjas is kiválasztásra kerül minden évben. 
A lista összeállítására többféle variáció van: választhatod a 7 könyves opciót, itt értelemszerűen 7, előre kiválasztott könyvet kell majd elolvasnod - én ezt választottam, elsőre ennyit mertem bevállalni. :D A második lehetőség a 11 könyves variáció, ahol 10 könyvet kell választanod, illetve a 11. egy joker, amit bármilyen könyvre elhasználhatsz. A harmadik, úgy láttam, új lehetőség a Moly Menü, ahol különféle kritériumok alapján (pl. olvass el egy disztópiát!) kell könyveket válogatni. 
Lehetőség van 'B' menü összeállítására is, ahonnan később átemelhetsz a megadott listádra könyveket, ha valamilyen oknál fogva nem tudsz elolvasni egy könyvet. Én ezt kihagytam, mert minden választott könyv tervben van idénre, illetve jövőre, szóval egyiket sem szeretném lecserélni. :) 
Íme a listám:


Igyekeztem vegyesen összeválogatni mindenféle műfajt, hogy mindenki megtalálhassa a saját ízlésének megfelelő olvasnivalót az ajánlók segítségével. 

Azoknak, akik olvasnak, szerintem egyértelmű, hogy miért választottam. A blogon zajló nyereményjáték Mark Lawrence sorozatához kapcsolódik, így elkezdtem (újra)olvasni a sorozatot, és úgy tervezem, minden hónapban hozni fogok egy részt év végéig.
 
John Scalzi: A lázadás hangjai 
Az van, hogy a Vének háborújához kötődik életem első, igazi sci-fi élménye, ezért különleges helyet foglal el a szívemben ez a sorozat. Már egy ideje a polcomon várakozik a két...hm...nem mondhatom, hogy befejező rész, mert maga a cselekmény lezárult, szinte csak az univerzum ugyan az...na mindegy, szóval a két utolsó rész. Mivel nemsokára megjelenik egy novellás kötet is, ugyanebben az univerzumban, egyébként is be akartam iktatni őket, szóval ismét csak dupla haszon. :) 

Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok
Komolyan, kell ehhez kommentár? :D Az első részért is odavoltam, szóval azonnal bekerült a tervbe a folytatás is. Azt hiszem, nem kell majd noszogatni az olvasásra.

Fredrik Backman: Itt járt Britt-Marie
A Backman-rajongásomnak is hangot adtam már korábban, és amint befejeztem a nagymama történetét, azonnal akartam a következő adagot. Meg is vettem az egyik internetes adás-vételi portálon, és epekedve várja, hogy végre a kezembe vegyem. Hát még én!

Vivien Holloway: Mesterkulcs
Steampunk. Fiatal magyar írónő. Kérdés? :D Na jó, szóval megmagyarázhatatlanul vonzódom a steampunk cuccok iránt (igen, reklám helye, nézzétek a steampunk könyvespolcomat! :D), viszont meglepő módon még nem került ilyen stílusú könyv a kezeim közé, ezért azonnal kívánság/várólistára került ez a könyv, amint tudomást szereztem a létezéséről. Az írónő témáról meg annyit, hogy szívügyemnek tartom a magyar irodalom pártolását a magam módján (igyekszem többet olvasni és népszerűsíteni), így ez csak még jobban növeli a kíváncsiságomat.

Timur Vermes: Nézd, ki van itt
Szintén a tipikus, "ezer éve a polcomon porosodik" csapdába esett szegény, ebből szeretném kiszabadítani. Az elképzelést imádom, a megvalósításra pedig nagyon kíváncsi vagyok. Most legalább extra motivációm is lesz. :) 

Tavaly karácsony óta várólistán van, ezért úgy döntöttem, szigorú leszek, és idén decemberben ezt a könyvet fogom használni hangolódás céljából. Nagyon aranyosnak tűnik a történet, nem szokványos romantikus szirup, úgyhogy mindenképp jó esélyekkel indul.

A kihívásra még november 7-ig lehet jelentkezni, szóval biztatok mindenkit, aki kedvet érez az íráshoz (naná, meg az olvasáshoz :D), hogy járjon utána a dolognak és csatlakozzon hozzánk. Izgatottan várom a kezdést, remélem, szeretni fogjátok a kiválasztott könyveimet. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése