2017. június 30., péntek

10 könyv, amit el szeretnék olvasni a nyáron



Végre-végre nálam is kitört a nyári szünet már amennyire a munka mellett képes erre, és én máris belevetettem magam az olvasásba. De olyan kevés az idő, főleg ha a várólistám egyre növekvő számára nézek! Rengeteg mindent szeretnék elolvasni, de az biztos, hogy sűrű lesz a nyár, és nem lesz mindenre időm. Főleg úgy, hogy még rengeteg blogbejegyzéssel el vagyok maradva - szám szerint öttel, nem beszélve a most folyamatban lévő olvasmányokról-, és ezek kissé beárnyékolják az önfeledt olvasás élményét. Éppen ezért nem akarok nagyképűsködni végtelen hosszú listákkal, csupán 10 könyvet említenék, amire mindenképp szeretnék sort keríteni. Hogy mi lesz belőle, az számomra is rejtély. Elég vegyes a felhozatal, hiszen vannak köztük kötelező olvasmányok is - valószínűleg egy vagyok azon kevés űrlények közül, akiket boldoggá tett a kötelező irodalmak listája. 


Már hónapok óta tűkön ülve várom, hogy folytathassam ezt a sorozatot, azonban több okból is szünetre kellett küldenem. Egyrészt nem volt időm a vizsgaidőszak miatt, másrészt pedig még mindig tartozom a Rudnay-gyilkosságok értékelésével most már mindenre esküszöm, kedves Sógornő, hogy jövő héten hozom :D, és úgy gondoltam, hogy "nem érdemlem meg" a folytatást. De azért beszereztem, a Bitó és borostyánnal együtt, és ha megírtam a bejegyzést, semmi nem tarthat vissza Ambrózy bárótól muhahaha.



Elsősorban a terjedelme miatt választottam, ami biztosíték arra, hogy talán még 10-nél több könyv is belefér a nyárba - akár a sorozat többi része is. Egyébként meg természetesen érdekel, hogy hogyan alakul Winie sorsa azután a csúnya, rossz függővég után, amit az előző részben kaptam az arcomba.
Ne feledjétek, az első két kötetért még jöhettek játszani egészen július 11-ig!



Egyértelmű, ez a könyv az én keresztem, a büntetés, amiért  lázadást próbáltam szítani a fordítóváltás ellen. Az idei nyaram célja, hogy befejezzem, ugyanis tavaly június óta ez nem sikerül. Az a baj, hogy egyszerűen nem visz rá a lélek, halálra unom magam rajta, minden mást szívesebben olvasok, és ez elkeserít, mert nagyon szerettem a sorozatot. Nem tudom, mi lehet ennek a válságnak az oka, a fent említett fordítóváltás, vagy a tény, hogy elképesztően túl van írva...minden esetre ez lesz a legnagyobb kihívás idén. :D



Leginkább azért vettem fel a listámra, mert az Ember is érdeklődik iránta, meg azért, mert egy rakás Ad Astrás könyv várakozik türelmesen a polcomon a jó kis 3000 Ft/3 könyv akcióik miatt, és úgy érzem, most már ideje lenne valamelyiket kézbe is venni. Érdekes lesz a dolog, mert egyszer már olvastam az írótól a viszonylag népszerű Felhúzhatós lányt, de majdnem halálra untam magam, ezért félbe hagytam. Remélem, ezzel a könyvvel nem járok így.
 


Ismét egy "Emberes" könyv, igazából ő szúrta ki magának, és vette meg, én meg úgy gondoltam, hogy nekem is el kell olvasnom. Az általunk olvasott ajánlója alapján nagyon érdekes alapötlettel és világépítéssel operál, de azóta kapott már hideget-meleget. Annyi biztos, hogy Kettőspont bejegyzés várható belőle.



Mióta befejeztem a harmadik részt, többször megfordultak a fejemben a számomra kedves szereplői és semmihez sem hasonlítható hangulata, így nagyon örültem, mikor megláttam, hogy hamarosan megjelenik. Már nagyon várom, mi lesz a nyomozás, valamint Blue és Gansey történetének a vége, és érthető módon hiányzik Maggie varázslatos, egyedi stílusa is.


 
Szeretek arról papolni, hogy mennyire szeretem Backman könyveit, és néha baromi jó érzés egy-egy ilyen sírós-nevetős, szívmelengető történetet olvasni. Már egy ideje tologatom magam előtt, de mivel Könyvmoly Párbajos is, elérkezettnek látom az idejét, hogy végre megkapja a jól megérdemelt olvasását.
 

 
És elérkeztünk a kötelezőkhöz. Ha azt mondom, hogy örültem, mikor megláttam a listán, enyhe kifejezés. Persze mindenki azt hitte, azért tesz ilyen boldoggá, mert már úgyis olvastam, így eggyel kevesebbet kell... jellemző. :D Elárulom, már egy ideje érett az újraolvasás, szóval ez tipikusan a kellemeset a hasznossal élmény lesz. 
 
(és Kárpáthy Zoltán, ha belefér)


Most mondanám, hogy Jókai a szerelmem, ha magyar írókról van szó de csak mert az Ember még nem írta meg a könyvét :D, de egy kicsit betegesen és furán hangzana. Minden esetre az, hogy három könyve is szerepel a kötelezők közt, hatalmas megelégedéssel tölt el. Asszem én leszek a félév ügyeletes strébere. :D


Még egy kötelező. Valamikor régen olvastam, még talán általános iskolában, így nem fog ártani egy frissítés.  Egy nemrégiben átélt pozitív élmény miatt került fel a listára. A vonaton láttunk egy kislányt az apukájával, mindketten olvastak - ami már alapból nagy szó a mai világban -, a kislány ezt a könyvet kezdte el éppen. Bár kötelező olvasmány volt, mégis érdeklődéssel vetette bele magát, és minden oldal olvasása után volt legalább egy kérdése, amire az apukája nagyon készségesen igyekezett válaszolni. Elképesztően aranyosak voltak, és azt kívántam, bár mindenkinek ilyen apukája lenne, akkor talán több gyerek szeretne olvasni. Szentimentalizmus off.


Annyira beleéltem magam a hangulatába a Top 5 Szerda bejegyzés írása közben, hogy "megkívántam" az újraolvasást, szóval ha belefér az időmbe, mindenképp  sort kerítek rá.

És nektek mik a terveitek a nyárra? 

____________
A borítók a Molyról származnak, a fejléckép pedig a Pinterestről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése