2017. július 6., csütörtök

A-Z Book Tag

Szerintem ebben az életben eddig egyetlen egyszer töltöttem ki Book Tag-et, szóval íme a második. Ezt itt Niitaabell oldalán találtam, ott elolvashatjátok az övét is :) Forrásmegjelöléssel bárki kitöltheti, és nagyon örülnék, ha utána megosztaná velem.

Author you’ve read the most books from (Író, akitől a legtöbbet olvastad)
A moly szerint, meg szerintem is nem más, mint Meg Cabot. Ha éppen valami könnyen és gyorsan olvasható könyvre, teljes agykikapcsolásra vágyom, szinte biztos, hogy az ő regényeihez nyúlok, így van ez már körülbelül tíz éve. Bármilyen egyszerű, vagy akár bugyuta az adott történet, képes belőle egy fantasztikus utazás kerekíteni.

Best sequel ever (Legjobb folytatás valaha)
Egyértelműen a néhány napja értékelt A Rudnay- gyilkosságok című könyv, ami nem hogy tartotta, de sokkal inkább még feljebb tornázta a sorozat színvonalát.  Személy szerint sokkal jobban szerettem, mint az első részt, pedig az sem volt semmi.

Currently reading (Mit olvasol jelenleg?)
Molyon több könyv is be van jelölve, de a legtöbbel egyáltalán nem haladtam az elmúlt hónapokban. Amit tényleg olvasok, az a dalai láma önéletrajza. Eredetileg nem terveztem értékelést írni róla, de erősen fontolgatom, hogy minimum egy ajánlót hozok a témában, amint befejeztem.

Drink of choice while reading (Milyen italt választasz olvasáshoz?)    
Pocsék irodai kávét, kotyogós kávét, cappucchinót, hosszú kávét, presszó kávét, jeges kávét...kávét. :D 
  
E-reader or physical book? (E-könyv vagy papír alapú könyv?)
Az Örök Kérdés. Mint számtalan ebook + hozzá egy Kindle és egy több mint 400 könyvből álló papír alapú könyvtár büszke és elfogulatlan tulajdonosa, mindig azt mondom, hogy a kettő megfér egymás mellett. Hozzáteszem, mostanában nem került elő az olvasóm, remélem, él még :D Valahogy visszaszoktam a könyvek cipeléséhez, de egyébként is hozzájuk húz a szívem, ha őszinte akarok lenni. Az E-readert viszont nem lehet lenyomni praktikusságban és költséghatékonyságban.

Fictional character you probably would have actually dated in high school (Egy karakter, akivel randiztál volna a középiskolában)
Akivel szerettem volna randizni középiskolás koromban, vagy aki lett volna olyan hülye, hogy randizik a középiskolás énemmel? :D Utóbbi értelmezhetetlen. Jesse-t (Meg Cabot: A mediátor) el tudtam volna viselni akkoriban, most már lehet, hogy nem lenne türelmem hozzá.  De egyébként senkivel, ezek a könyves pasik csak plátói, távolról való nyálcsorgatásra jók :D

Glad you gave this book a chance (Könyv, aminek örülsz, hogy adtál egy esélyt)
Nem igazán szoktam "kényszer alatt" olvasni, sem esélyeket adni, ha valami annyira taszít, mint pl. A szürke ötven árnyalta, akkor az ki van zárva, hogy a kezembe kerül. Tényleg, nem tudnék olyat mondani, amire rá kellett vennem magam, aztán mégis megtetszett.
 
Hidden gem book (Rejtett gyöngyszem)
Számomra ez egyértelműen Scott Westerfeld Leviatán trilógiája. Valahogy úgy látom, hogy nem annyira felkapott, mint amennyire jó. Illetve, mivel nem tudok a kettő közül választani, ide sorolnám még Hugh Howei Siló sorozatát is, ami körül tizedakkora felhajtás sincs, mint pl. Az Éhezők Viadala körül, pedig százszor annyira jó. Hm. Mondtam már, hogy olvassátok? :D 

Important moment in your reading life (Egy fontos pillanat a könyves életedben)
Hmm, talán az, amikor életemben először nyertem egy könyvet, méghozzá dedikált példányt Peter V. Brett The Skull Throne c. könyvéből. Segítségemre volt ebben az Ember, a Sógornő, és főként Blue, a kutyám. :D 

Just finished (Most fejezted be)
Böszörményi Gyula- Beretva és tőr. 

Kinds of books you won’t read (Könyvtípusok, amiket nem fogsz olvasni)
Azokat a tipikus, meztelenfelsőtestes pasi- tekergőző nő borítóval ellátott, könyvnek nem igazán nevezhető erotikus akármicsodákat. Bocsi mindenkitől, aki emiatt többé nem néz rá a blogomra.

Longest book you’ve read (Leghosszabb könyv, amit olvastál)
Sajnos fogalmam sincs.

Major book hangover because of (Legnagyobb „másnaposságot” okozó könyv)
Nem tudom, ezt úgy kell e érteni, hogy sokáig fennmaradtam miatta, és másnap "másnapos" voltam - ha igen, akkor nincs igazából ilyen, mert ha álmos vagyok, akkor úgyse látok. :D Ha arra gondol, hogy sokáig rágódtam egy könyvön a befejezése után, akkor megint a Siló sorozat, illetve A szabadulásAz ember, akit Ovénak hívnak és még biztos volt jó pár, de ezek jutottak először eszembe.

Number of bookcases you own (Könyvespolcaid száma)
Hmm van egy Jókai-polcom, egy steampunk polcom, egy kicsi könyvespolcom, egy nagyobb, meg még számtalan kisebb és mindenütt ott vannak a könyvek, szóval igazából már fogalmam sincs. Sok. :D 

One book you have read multiple times (Egy könyv, amit többször elolvastál)
Hú, mennyi ilyen van :D Az a fajta lény vagyok, aki a hangulatáért végtelen számú alkalommal képes elővenni egy könyvet. Nézzünk valamit, ami még nem szerepelt itt. Legyen mondjuk Szerb Antaltól A Pendragon legenda. Kétszer olvastam eddig, illetve nekiálltam angolul is, de valahogy félbemaradt.  

Preferred Place To Read (Kedvelt hely olvasáshoz)
Azt kedvelném, ha lenne egy függőágyam, vagy egy nagyon kényelmes fotelem egy könyvtárszoba közepén. Mivel egyelőre egyik sincs, bárhol elvagyok. 

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read (Idézet, ami inspirál/mindenféle érzéseket ad át neked egy könyvből, amit olvastál)
Már vagy fél órája nézegetem az idézeteimet, de igazából szerintem nincs konkrétan ilyen.

Reading regret (Könyv, amit megbántál, hogy olvastad)
Colleen Houck - A tigris küldetése. Az első részt szerettem, de elég lett volna belőle az az egy is, a harmadikat már végig sem bírtam olvasni. Én ebből már kinőttem.

Series you started and need to finish (all books are out in series) (Sorozatok, amiből minden rész megjelent, elkezdted és be kell fejezned)
Böszörményi Gyula- Gergő-regények: nem vagyok benne biztos, hogy valaha befejezem, de érdekel a világ és a történet alakulása. 
John Scalzi - Vének háborúja: már csak az utolsó rész és a kiegészítő kötet van hátra. Ha meg nem jelenik megint a semmiből egy újabb. :D 
Patrick Ness - Chaos Walking: imádom a hangulatát, valami nagyon különlegeset teremtett az író, de valahogy nem jutottam soha az utolsó részig. Minden esetre nem akarom befejezetlenül hagyni. 
A többi vagy érdektelen egyelőre, vagy még nem fejeződött be. 

Three of your all-time favorite books (Három legnagyobb kedvenced)
Csak hármat lehet? :D  Nincs igazság. Ez komolyan képtelenség... :D Na jó. Justin  Cronin - A szabadulás, Jókai Mór - Egy az Isten és igen, életem egyik nagy álma fog teljesülni, ha pár héten belül tényleg eljutok Torockóra és nem falnak fel a medvék :D és öööhm melyiket válasszam...mondjuk Maggie Stiefvater - A Skorpió Vágta, meg igazából kb. minden könyve, de ennek különösen szeretem a hangulatát.

Unapologetic fangirl for (Egy könyv, amiért menthetetlenül Fangirl módra rajongsz)
Ejj, hát nem most választottam hármat? Amúgy nincs ilyen, de sírógörcsöt fogok kapni, amikor végre kijön a The City of Mirrors magyarul, az fix.

Very excited for this release more than all the others (Új megjelenés, amit legjobban vársz)
Mivel az egy mondattal korábban említett könyvnek még csak dátuma sincs, ezért...nem, várjunk csak, tényleg a The City of Mirrorst várom a legjobban, akármikor jön is ki. Meg az Ambrózy báró esetei új befejező? részét, bár még csak a 2,5.nél tartok. 

Worst bookish habit (Legrosszabb könyves szokásod)
Hogy minden szart megveszek, és a felét nem olvasom el sose. De azért nem állok le, mert sosem tudhatom... :D 
 
X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book (X jelöli a helyet: Keresd meg a polcodon a 27. könyvet bal felülről kezdve)
Öhm...de melyiken? :D Mivel nem vagyok otthon, az Embernél lévőt választottam, mert ő meg tudja nézni, és most emiatt nagyon utál - bocsi :D Fredrik Backman - A hazavezető út minden reggel egyre hosszabb

Your latest book purchase (Legutolsó könyvvásárlásod)
Ezen el kellett gondolkodnom, mert már összefolynak a dolgok. De szerintem Fredrik Backman - A hazavezető út minden reggel egyre hosszabb és Szerb Antal - A világ sokkal több... (egyszerre). A következő pedig az Ármány és kézfogó lesz, bár tudom, hogy ezt senki nem kérdezte :D 
 
Zzz snatcher book (last book that kept you up WAY late - a legutóbbi könyv, ami miatt sokáig fent maradtál)
Na, akkor a book hangover az más, úgy látszik :D Ott kifejtettem, miért nincs ilyen.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése